Wednesday, July 16, 2008

Pelik tapi Benar

Hari ini mungkin korang ad abaca berita yg pelik.. sesuatu yg terjadi pada seorang budak perempuan tingkatan 2. Menda yang mcm ni bukan kali pertama terjadi di negara kita hatta di dunia. Cuma versi kisah ini lain dari yg biasa. Mungkin blum pernah terjadi pada orang lain. Kisah seorang anak kepada guru agama yg terkejut disebabkan oleh seutas benang yg keluar dari lututnya sepanjang 6.5 sentimeter.. agak panjang jugak tu..hehehe. boleh buat menjahit tp kena tunggu budak tu potong benang pelik tu dari lutut dia dulu. :P sebelum ini kita juga penah dgr di negara kita kisah pelik terjadi pada manusia biasa seperti kaca keluar melalui mata, berlian keluar melalui hidung dan lain-lain. Kalau di Indonesia, kisah pelik seperti “Orang Pokok” mengejutkan kita malah seluruh dunia mengetahuai kisah orang tersebut….
Moral of the story ye adalah kita jgn memandang serong pada orang-orang seperti mereka. Apatah lagi membenci mereka. Ini adalah ujian dari oleh kepada meraka ataupun dalam perkataan lain ye adalah anugerah dari yang Maha Esa kpd mereka. Tiada pada orang lain tetapi hanya berlaku pada mereka. Terima mereka seadanya. Tetapi jgn memuja orang-orang pelik ni sudah laa. Nanti kurafat lak.
Kejadian seperti ini sepatutnya ada pihak yg perlu membuat kajian dari sudut saintifik dan biologi manusia. Dengan itu, mungkin kita akan mendapat penawar yg baru ataupun sebaliknya (mengesan penyakit yg baru). Baru berkembang dunia teknologi kita. Kalau kita sedari, tiada perkembangan berita dari kisah-kisah pelik yg terdahulu. Tak tahu la kalau para pengkaji belum mengetahui sebab musababnya. Kisah-kisah mcm ni selalu menjadi perhatian umum dan sepatutnya dihebahkan melalui media massa.
Mungkin korang boleh berjumpa sendiri dengan tuan punya badan. Mana la tahu nanti korang mendapat apa-apa petunjuk ke. Setidaknya pun dapat lihat secara langsung benang tu melekat pada lutut budak tu sekarang…

p/s: Apa yg patut kita ucapkan pada budak tu? Tahniah ke takziah???

Berita selanjutnya boleh klik disini
http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Tuesday/Mutakhir/20080715200012/Article/index_html

2 comments:

aiShaH said...

Setiap apa yang diciptakan Allah ada kelebihan masing-masing.. Kena sentiasa bersyukur

lincah_kadok said...

so, cik citi nak ucap tahniah ke takziah?