Sunday, July 13, 2008

$ 0.01 terkubur sudah....

peace utk smua org...

al-kisah yer bermula kelmarin...
>>>>>>waktu aku pegi tesco kjap.. pegi 'menabung" kat sane.. waktu aku nak bayar bil aku tu, aku hulur laa 3 sen..cashier tu ckp,sori bang, dah x pkai. aku lupa lak yg start 1hb 4 lepas duit syiling 1 sen dah x pkai.. yg sen-sen smua kena bundar ke 5 sen or 10 sen..terpikir gak aku, nnti duit syiling 1 sen akan pupus.ahaks... mgkn anak2 aku nnti x kenal duit syiling 1 sen tu dah.hehe... dari diorg mansuhkan duit syiling 1 sen tu, baik mansuhkan harga barang yg ada sen2 tu. kan kan kan.. untung gak customer mcm kita ni.. dah la x keje lagi, duit lak asyik mengalir kuar macam air sungai..kawan2 aku slalu ckp klu x da 1 sen, x ckup duit 1 juta.

>>>>>>so, mcm mane skang ni..? x dpt la aku nak jadi jutawan sbb kerajaan dah mansuhkan 1 sen.hahaha. duit 1 sen dimansuhkan sbb nak dibundarkan yg sen2 tu.. diorg ckp utk senang kira..apa la mslh yer,cashier bukan yer kira pkai tgn.. siap pkai mesin or kalkulator lagi..hehe. kan kan kan..nti bersepah lak duit syiling 1 sen tu kat umah aku ni..ahaks. tp hakikat yer syiling 1 sen tu mcm x da nilai.x rmai org menyimpan syiling tembaga tu...slalu yer mesti kita jumpa syiling 1 sen tu kat lantai la, atas almari la, bwh kusi la, dlm box keta la dan kdg2 dlm kasut pun ada(adik aku yg masukkn)..hehe.

>>>>>>>aku sbenarnya x kisah sgt..sbb menda ni ada pro dan contra yer.. cuma aku x tahu nak simpan kat mana syiling2 1 sen aku tu.hahaha.. boleh ke pegi bank in kan syiling tu kat bank? jangan x boleh lak.. xD



rujukan yg berkaitan

http://www.utusan.com.my/utusan/arkib.asp?y=2007&dt=0815&pub=utusan_malaysia&sec=muka%5Fhadapan&pg=mh_06.htm&arc=hive

2 comments:

aiShaH said...

1 atau 2 sen kadang-kadang letak 9 sen semua ni taktik berniaga- marketing strategy..

lincah_kadok said...

pandainya......hehe